La CGT de Cataluña ante la sentencia de la justicia griega a la compañera Lola Gutiérrez

La CGT de Cataluña ante la sentencia de la justicia

griega a la compañera Lola Gutiérrez

x CGT Catalunya
Nuestra compañera Lola ha sido condenada a 17 meses de prisión por la «justicia» griega. Una pena que ha sido suspendida al no tener antecedentes penales.

La CGT de Catalunya davant la sentència de la justícia grega a la companya Lola Gutiérrez

La nostra companya Lola ha estat condemnada a 17 mesos de presó per la «justícia» grega. Una pena que ha estat suspesa al no tenir antecedents penals. Malgrat això, considerem molt greu que es reconegui com a delicte un acte solidari, sota l’acepció absolutament antagònica que suposa ser culpada de tràfic de persones.

No ens importen els delictes pels quals l’ han condemnat, la nostra no és la seva justícia. Nosaltres sabem que el què va fer la Lola és el que no es fa des de les institucions dels estats europeus mentre s’omplen la boca de paraules com solidaritat i justícia.

La Lola ha estat condemnada per voler ajudar un menor a retrobar-se amb la seva família, separada per una guerra. La classe treballadora provingui d’on provingui exerceix el suport mutu mentre els governs segueixen a allò seu que res té a veure amb la consecució d’una vida més digna per totes les persones. Es limiten a exercir de defensors dels interessos de les elits econòmiques governants. No n’esperem pas res més.

Les seves lleis impedeixen l’ entrada de persones pobres mentre en garanteixen
l’entrada a les que més tenen, expulsen a les migrants, les seves polítiques són tan racistes com racistes són els seus missatges d’odi i de foment de la por cap a aquells que no venen amb un feix de bitllets sota el braç.

Però la solidaritat entre pobles s’ ha evidenciat davant aquest judici i ha desbordat els carrers els darrers mesos i avui als jutjats, pressionant el suficient a estats i judicatura com per a que no es produís un escarni exemplaritzant sobre la companya.

La classe treballadora, des del sindicalisme, des de la lluita social, des del carrer, ha de seguir i seguirà lluitant contra les polítiques de la U€ i el sistema capitalista, construint un suport mutu més enllà d’uns estats i fronteres que demostren cada dia de quina banda estan. No és el costat on gent com la Lola i tants altres seguim construint vida i solidaritat.

__________________

La CGT de Cataluña ante la sentencia de la justicia griega a la compañera Lola Gutiérrez

Nuestra compañera Lola ha sido condenada a 17 meses de prisión por la «justicia» griega. Una pena que ha sido suspendida al no tener antecedentes penales. No obstante, consideramos muy grave que se reconozca como delito un acto solidario, bajo la acepción absolutamente antagónica que supone ser culpada de tráfico de personas.

No nos importan los delitos por los que lo han condenado, nuestra no es su justicia. Nosotros sabemos que lo que hizo Lola es lo que no se hace desde las instituciones de los estados europeos mientras se llenan la boca de palabras como solidaridad y justicia.

La Lola ha sido condenada por querer ayudar a un menor a reencontrarse con su familia, separada por una guerra. La clase trabajadora provenga de donde provenga ejerce el apoyo mutuo mientras los gobiernos siguen a lo suyo que nada tiene que ver con la consecución de una vida más digna para todas las personas. Se limitan a ejercer de defensores de los intereses de las élites económicas gobernantes. No esperamos nada más.

Sus leyes impiden la entrada de personas pobres mientras garantizan la entrada a las que más tienen, expulsan a las migrantes, sus políticas son tan racistas como racistas son sus mensajes de odio y de fomento del miedo hacia aquellos que no vienen con un fajo de billetes bajo el brazo.

Pero la solidaridad entre pueblos se ha evidenciado ante este juicio y ha desbordado las calles los últimos meses y hoy en los juzgados, presionando lo suficiente a estados y judicatura como para que no se produjera un escarnio ejemplarizante sobre la compañera.

La clase trabajadora, desde el sindicalismo, desde la lucha social, desde la calle, debe seguir y seguirá luchando contra las políticas de la U€ y el sistema capitalista, construyendo un apoyo mutuo más allá de unos estados y fronteras que demuestran cada día de qué lado están. No es el lado donde gente como Lola y tantos otros seguimos construyendo vida y solidaridad.

Texto completo en: https://www.lahaine.org/fM3Y